OPŠTI PRAVILA POSLOVANJA
Preduzeće MIPHEM d.o.o. Beograd-Zvezdara
Uvod
U cilju osiguranja odgovornog i profesionalnog postupanja, preduzeće MIPHEM d.o.o Beograd-Zvezdara je propisalo i usvojilo osnovne principe dobrog upravljanja kroz opšta pravila poslovanja, koja se primenjuje u svim organizacionim jedinicama preduzeća od juna 2019. godine.
Pravila poslovanja utvrđuju profesionalne principe ponašanja, kao i okvir poslovanja preduzeća koji se primenjuje na zaposleno osoblje i sve zainteresovane strane, a odnosi se na sledeće aktivnosti:
- Poštovanje zakona, propisa i relevantnih standarda
- Poverljivost informacija
- Sukob interesa
- Poslovnu komunikaciju
Poštovanje zakona, propisa i relevantnih standarda
Poslovne aktivnosti se sprovode u skladu sa profesionalanim i etičkim pravilima, uz poštovanje svih zakona, propisa i međunarodnih standarda iz date oblasti ispitivanja ili uzorkovanja.
Dužnost svih zaposlenih je da u potpunosti sarađuju sa javnim i stručnim organima koji vrše nadzor i kontrolu usklađenosti našeg poslovanja u odnosu na postavljene zahteva i važeću regulativu.
Dužni smo da vodimo računa o tačnosti informacija koje prenosimo nadzornim telima i zainteresovanim stranama.
Obaveza rukovodstva je da sprovodi redovna preispitivanja uspostavljenog sistema menadžmenta kvalitetom i aktivnosti ispitivanja radi obezbeđenja njihove trajne prikladnosti i usklađenosti sa internim postupcima, nacionalnom regulativom i međunarodnim standardima koji definišu naše poslovanje.
Poverljivost informacija
Sve informacije koje se dobiju tokom vršenja posla predstavlaju poslovnu tajnu i ne koriste se u druge svrhe osim za one za koje su saopštene od strane poslodavca ili korisnika usluga.
Ogovornost svakog zaposlenog je da informacije koje dobije tokom obavljanja posla koristi samo interno u svrhu profesionalnih potreba i ne sme ih otkrivati izvan navedenih okvira sem u slučajevima koji su predviđeni zakonom ili u slučaju potreba nadzornih tela.
Zaposleni koji raspolažu poverljivim informacijama u skladu sa funkcijom koju obavljaju obavezuju se na poštovanje etičkih pravila i internih procedura koje definišu poverljivost informacija.
Obaveza čuvanja poverljivih informacija se nastavlja i po završetku poslovnog odnosa sa korisnikom usluga.
Zaposleni su dužni da koriste elektronsku bazu podataka na predviđeni način, po osnovu posla u svojoj nadležnosti nastojeći da ne naruše tačnost, dostupnost, integritet i poverljivost informacija.
Sukob interesa
U okviru Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta definisane su obaveze i odgovornosti zaposlenog osoblja, kako bi se isklučilo moguće preklapanje nadležnosti. Zaposleni su dužni da obavljaju svoje radne aktivnosti u okviru datih ovlašćenja vodeći računa o stvarnom ili mogćem sukobu interesa.
Privatni interes ne sme da dođe u sukob sa poslom koji se obavlja, položaj zaposlenog u okviru preduzeća MIPHEM d.o.o Beograd Zvezdara ne sme da se koristi za ostvarivanje privatnih interesa.
Svi zaposleni moraju su upoznati zakonski predviđenim ograničenjima i internim aktivnostima koje imaju za cilj sprečavanje sukoba interesa.
Zaposlenom osoblju je zabranjeno da prima novac, poklone, usluge, gostoprimstvo ili bilo koji drugi oblik zahvalnost od korisnika usluga i dobavljača kao korist za sebe ili druga lica pri obavljanju posla za koji su ovlašćeni. Prigodne poklone manje vrednosti i reklamni materijal naših saradnika, prijaviti nadređenim licima i upisati u knjigu primljenih poklona.
Pokloni saradnicima i njihovim predstavnicima su ograničeni na reklamni materijal i u skladu sa utvrđenim pravilma. Strogo poštovati uspostavljenu granicu vrednosti za poklone i pozivnice između preduzeća MIPHEM d.o.o Beograd Zvezdara i svih zaintersovanih strana.
Poslovna komunikacija
Obaveza zaposlenih je da poštuju saradnike i sa njima razgovaraju profesionalno, ljubazno i pristojno uz uvažavanje njihovih zahteva, ličnosti i dostojanstva.
Informacije koje se saopštavju korisnicima usluga i saradnicima moraju biti precizne, tačne i u skladu sa ovlašćenjima i definisanim pravilima.
Telefonski razgovor uvek započinju predstavljanjem imena firme, izvolite, predstavljanjem zaposlenog, a završavaju se u prijateljskom tonu.
Zaposleni je dužan da u telefonskom razgovoru bude koncizan, kratak i zatraži sve relevantne informacije ukoliko je potrebno da prense poruku sagovornika nekom od kolega.
Privatni telefonski razgovori se ne obavljaju u prisustvu saradnika.
Komunikaciju elektornskim putem vršiti isključivo sa elektronskih poslovnih adresa.
Poslovna pisma i dopisi pišu se na memorandumu preduzeća uz obavezne podatke: ime i prezime, funkcija, datum.
Na elektronsku ili pisanu poštu odgovara se u najkraćem roku.
Na poslovnim sastancima uvek se držati teme i cilja sastanka, ne praviti digresije i ne govoriti o temama koje nisu u direktnoj vezi sa poslom.